Monday, August 23, 2010

Kata Hati Makna Cinta

Mungkin aku philophobia..

Saat ini
Sering kali aku terasa tersisih..
Sekali sekala rasa dihina..
Oleh kerana caraku dan gayaku begini..

Masa itu..
Terasa "total lost"..
Terasa lapang..
Kaku kakiku tak laku..

Sebelum ini..
Rasanya hanya untuk sehari dua..
Perginya tak ku ratapi sebegini rupa..
Ternyata badan merasa..
Kau berbeza..
Sungguh ku ratapi..

Mungkin..
Cara kasih kita xserupa lainnya..
Cara kita tak searus caramu..
Perbezaan itu bukan pemisah.
Perbezaan itu mendekatkan kita..

Mungkin dulu..
Caraku tak seperti bersamamu..
Suram..
Sepi..
Hanya menyapa tanpa kata sayang..

Kini..
Aku rasa disayangi..
rasa dihargai..

Mungkin caraku seperti xmenghargai dirimu..
Mungkin aku ini terlalu tenggelam dalam cinta..
Mungkin xsearus..
Aku lihat semua itu..
Aku rasa..
Maafkan aku..

Jika kau tahu..
Melihat bayangmu walaupun itu adalah kamu..
Aku tunduk menyendiri..
Tanganku pegang erat namamu..
Seerat kepercayaanku pada dirimu..

Airmataku..
Kau sering disisi..
Tetapi itu hanya sebuah potret..
Tatkala sepi..
Utusanmu datang mengubat hati lara..

Dalam kebingungan..
Aku faham dirimu..
Aku tahu mahu mu..
Kebebasan rasa kongkongan gayaku..
bukan kebebasan cinta..
Kau sering meyakinkanku..

Tapi..
Yang lalu seperti boneka hidupku..
Di hantui kata-kata..
Terselit di sudut menanti kemerdekaan bersama..
Penantian ternyata satu penyeksaan..
Kenapa aku tunggu?

Kerana..
Di balik kegelapan pasti ada sinar terangnya..
Pahitnya rasa manis bakal menjua..

Ingat lagi..
Kata-kata hitam putih..
Setia bersama
Tak lagi bersama
Corak hanya untukmu
Langkah tidak bersamaku

"Gila"
Tidak sekali jadi begitu..
Aku yakin penuh percaya..

Hanya masa dan ruang dapat memastikan sesuatu..
D.U.I.T itu peganganku pasti..

Hanya satu..
Hanya kamu..
Itu Cinta..

Sesaat aku berpaling, berhariku melangkah, makan minggu terpisah..
Kau terindah..
Kau selalu ada..
Sumpahku..
Darahku..
Bukan mainan seperti dunia..

No comments:

Post a Comment