Friday, April 13, 2012

Cerita Pendek : Selalu Ada

Diadaptasi daripada novel yang akan saya keluarkan " Kronologi Cinta "
Kehidupan yang berliku pahit manis selalu mengajar erti hidup.
Itulah corak yang mewarnai hidup, tanpa sedar " dia " selalu ada..


........


Hmm hidup ni sangat bebas sehinggakan semua bende kita mampu buat, sejak jumpa awak saya selalu dengan awak, awak tahu tak awak sweet sangat kalau saya fikirkan semula..

Ingat tak masa kita duduk tepi pantai sama2, konon2 nak tengok matahari tunduk, tapi hampeh, awak tengok saya, saya tengok awak.. Masa tu saya perasan si Dia tu diam je saya tak tau nak buat pe. Sejak dengan awak saya happy je, kita buat semua sama2, tak kira jauh dekat macam orang dulu2 cakap, redah onak duri, lautan api direnangi kan kan.. tapi.. lawak lah awak ni awak tau tak.. sebab hujan lebat awak duduk tepi.. hihik..


Pastu kita mandi ujan same2, huyoo, romentik rasanyakan.. gelak tawa, pastu leh guraw2 pulak.. esok je, sian awak, demam.. saya jugak yang menjaganya.. sian saya pas saya jaga awak saya pulak demam.. cinta kita ni berkait rapat.. 

masa tu nak exam, tetibe je awak pelik, kawan saya semakin rapat ngan saya, kenapalah ek saya pk pk. saya diam jela. mungkin ni corak hidup. tak sangka pekse nak dekat. awak tak da lagi. awak bersama kawan saya. saya teringat jalan jalan hitam kita bersama. tak pernah saya fikir saya nak buat dengan awak ikot awak. tapi semua dah jadi sejarah.

satu hari saya cari Dia. Dia saya masih tak jumpa. Saya yakin dan pasti Dia ada mencari saya. Ye betol. Dia tu ada bila mana saya ada. Saya jumpa Dia saya dakap. maafkan saya kerana jauh daripada awak. Say dengan Dia sebenarnya tak terpisah pun. Hitam putih jalan saya dia selalu ada.

Saya silap tapi saya tak pernah nyesal.
Mesti semua fikir Dia tak da bila masa kita ada di tempat yang salah kan.

Dia sangat sayang pada kamu semua tak pernah hilang. 
Mungkin Kealpaan mengelapkan Dia
Sekeras mana sekental mana kita, Dia pasti muncul dan selalu ada.



Iman adalah Dia.
Sejahat mana kita apa sekalipun kita dah lakukan Dia tak pernah hilang.
Meskipun setahun jagung Dia sekalipun, dia sering bersama, Dia akan menjadi Nila
Yang boleh mengubah sebelanga susu.
Kehebatan si Dia diluar kuasa kita. Jangan pernah menyesal setiap saat perbuatan kita.
Pengalaman itu mengajar dan mendidik akal.
Kerana akal perlukan didikan sebegitu rupa. Orang yang berjaya menggunakan akal adalah orang yang Hebat. jangan sekali memanipulasikan akal necaya Dia akan rosak.


p/s :: Cite pendek ni diselitkan ilmiah sikit, nak bagi maksud yang kita takkan pernah terus dalam gelap saya harap kawan2 kat lua tak pernah give up. Kejayaan selalu ada. Supportlah saya untuk terbitatan novel dan filem kronologi cinta ni. saya cuba sehabis baik. TY.

No comments:

Post a Comment